ثبت شرکت در مشهد،ثبت و اخذ رتبه پیمانکاری و ثبت برند در مشهد

ثبت شرکت در مشهد - ثبت شرکت در تمام شهرهای ایران - اخذ کارت بازرگانی ، جواز تولید، رتبه، اخذ لگو در مشهد - تلفن 09158154459

ثبت شرکت در مشهد،ثبت و اخذ رتبه پیمانکاری و ثبت برند در مشهد

ثبت شرکت در مشهد - ثبت شرکت در تمام شهرهای ایران - اخذ کارت بازرگانی ، جواز تولید، رتبه، اخذ لگو در مشهد - تلفن 09158154459

ثبت شرکت در مشهد،ثبت و اخذ رتبه پیمانکاری و ثبت برند در مشهد

سلام بنده حسن تمنانلو بابیش از 13 سال فعالیت درزمینه ثبت شرکت درخدمت همشهری های مشهدی وتمام مردم ایران درهرنقطه از کشور با کمترین زمان ممکن هستم با تشکر تلفن تماس 09158154459

ایمیل : htamnanlo@yahoo.com

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۰شهریور

اطلاعات عمومی
آیا سرمایه گذاری خارجی در ایران مجاز است؟
سرمایه گذاری خارجی درجمهوری اسلامی ایران براساس مقررات جاری کشور مجاز میباشد. هر سرمایه گذارخارجی میتواند بمنظور عمران و آبادی و انجام فعالیت های تولیدی در هرزمینه ای- اعم از صنعتی، معدنی،کشاورزی و خدماتی- مبادرت به سرمایه گذاری نماید. از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران فقط سرمایه گذاری هایی مشمول مزایا و حمایت های قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی قرار می گیرند که مجوز مربوطه را براساساین قانون دریافت نموده باشند.
-2 سرمایه گذاری خارجی در چه قالبحقوقی و قراردادی قابل پذیرشاست؟
سرمایه گذاری خارجی در چارچوب کلیه روشهای مشارکت حقوقی (بصورت سرمایه گذاری مستقیم) و یا ترتیبات قراردادی قابل انجام است. منظور از ترتیبات قراردادی انواع روشهای تأمین مالی است که در چارچوب روشهای مشارکت مدنی، بیع متقابل و انواع روشهای ساخت، بهره برداری و واگذاری صورت می پذیرد.
-3 تعریف سرمایه گذاری خارجی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سرمایه گذاری خارجی عبارت است از بکارگیری سرمایه خارجی در فعالیت هایی که ریسک برگشت سرمایه و منافع آن به عهده سرمایه گذار باشد که براساس قانون سرمایه گذاری خارجی به دو روشکلی به ترتیب زیر طبقه بندی شده است:
الف- مشارکت حقوقی (سرمایه گذاری مستقیم): منظورسرمایه گذاری سهمی سرمایه گذار خارجی در یک شرکت ایرانی اعم از جدید یا موجود می باشد. میزان سهم الشرکه یا سهام سرمایه گذار خارجی در چنین شرکت ایرانی تابع محدودیت نیست و سرمایه گذار به نسبت سرمایه و یا سهم خود در شرکت، می تواند در مدیریت و اداره امور آن نقش داشته باشد.
ب- ترتیبات قراردادی: منظور مجموعه روش هایی است که طی آن استفاده از سرمایه خارجی صرفاً تابع توافقات انجام شده میان طرفین قرارداد می باشد. به عبارت دیگر، حقوق سرمایه گذار خارجی در نتیجه مشارکت مستقیم وی در سرمایه شرکت سرمایه پذیر ایرانی ایجاد نمی شود، بلکه صرفاً به توافقات قراردادی طرفین متکی است. سرمایه گذاری خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادی در کلیه بخشها قابل انجام است. بازگشت سرمایه و منافع حاصله در اینگونه سرمایه گذاری ها نیز از محل عملکرد اقتصادی طرح مورد سرمایه گذاری، بدون اتکاء به تضمین دولت، بانک ها و شرکت های دولتی صورت می پذیرد.
-4 سرمایه گذاری مستقیم خارجی درچه بخشهایی مجاز است؟
سرمایه گذاری مستقیم خارجی درکلیه زمینه هایی که فعالیت بخشخصوصی در آن مجاز است، قابل انجام می باشد.
-5 سرمایه گذاری خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادی درچه بخشهایی مجاز است؟
سرمایه گذاری خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادی درکلیه بخشهای اقتصادی کشور مجاز است. خاطر نشان می سازد سرمایه گذاری خارجی دربخشهایی که در اختیار دولت قرار دارد، صرفاً درچارچوب ترتیبات قراردادی قابل انجام است.
-6 چه نوع تشکل حقوقی برای تحققیکسرمایه گذاری خارجی تجویز میشود؟
طبق قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت یا شخصیت حقوقی قابل تأسیس است که از بین آن ها شرکت سهامی که در آن سرمایه به سهام تقسیم می شود بعنوان رایج ترین و مقبولترین تشکل حقوقی تجویز میشود.
-7 آیا داشتن شریکمحلی برای سرمایه گذاران خارجی الزامی است؟
خیر، داشتن شریکمحلی الزامی نیست، اما معمولاً سرمایه گذاران خارجی به علت آشنا بودن طرف های ایرانی با شرایط کار، مقررات و ضوابط اداری، راه های استفاده از امکانات محلی و غیره تمایل به اختیار نمودن شریک محلی دارند.
-8 حد مجاز سرمایه گذاری خارجی در ایران چه میزان است؟
از حیث درصد مشارکت و میزان سرمایه گذاری هیچگونه محدودیتی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
9- اگر چنین است پس منظور از نسبت های 25 درصد و 35 درصد مذکور در بند ( د ) ماده 2 قانون سرمایه گذاری خارجی چیست؟نسبت های مذکور ارتباطی به درصد مشارکت خارجی در هر مورد سرمایه گذاری ندارد. در حقیقت، این نسبت ها ناظر به تعیین سهم ارزش کالاها و خدمات تولیدی طرح سرمایه گذاری خارجی به کل اقتصاد کشور است که در زمان صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی برای هر بخش و زیر بخش (رشته) اقتصادی بطور
جداگانه محاسبه و تعیین میگردد.
-10 آیا سرمایه گذاری خارجی در حوزه های بالادستی نفتو گاز مجاز می باشد؟
در حوزه های بالادستی نفت و گاز سرمایه گذاری خارجی صرفاً در چارچوب ترتیبات قراردادی امکان پذیر است اما در حوزه های پایین دستی سرمایه گذاریخارجی مستقیم نیز مجاز می باشد.

حسن تمنانلو
۰۷شهریور

مزایای استفاده سیستم ثبت بین المللی علائم تجاری ( سیستم مادرید )
بموجب مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری (سیستم مادرید)، علامت با توجه به قوانین داخلی هرکشور مورد بررسی قرارمیگیرد وسپس وارد طریق بین المللی خود میشود یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری درمرحله اول با ثبت ملی دراداره کشور مبداء صورت می گیرد وسپس بصورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظردرسطح بین المللی انجام میشود امتیازاین سیستم اینست که متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو میتواند درصورت تمایل در85 کشورعضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی ازآنها بسته به انتخاب خود حمایت ازعلامت تجاری خود را درخواست وکسب نماید.
بنابراین مزیت استفاده از آن در ساده، ارزان و موثربودن آن میباشد یعنی تنها بوسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان (فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت ازعلائم تجارتی یا خدماتی درکشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسرمیگردد. همچنین درصورتیکه هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد ازقبیل تغییرنام، آدرس، مالکیت، تمدید وغیره میتوان با تکمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه ای اندک تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود.
دیگراینکه اداره مبدا نیز از انجام طبقه بندی کالاها وخدمات و انتشارعلائم درروزنامه رسمی کشورمتبوع خویش بی نیازاست. درواقع ثبت بین المللی مجموعه ای ازثبتهای ملی طبق مقررات داخلی هرکشورتعیین شده، میباشد.

حسن تمنانلو